Generació Digital: PEL·LÍCULES

Sunday, August 13, 2006

Ariadna al Laberint de...Street Fighter Alpha Anthology (PS2)


Es tracta d'un recull de diferents versions de la saga d'Street Fighter, un joc de lluita molt vetarà que he descobert entrant a alguns blogs que té fans absoluts i també detractors que es carreguen el joc de dalt a baix. Jo ja us dic que sóc d'aquest segon grup: el joc m'ha semblat absolutament desfasat, tant pel joc en si -l'únic que s'ha de fer és donar cops de puny i patades a l'altra - com per l'estètica carrinclona que despren tot el joc.

Assumit això, el primer pas que ha de fer el jugador és triar un dels personatges amb el que participarà a les baralles: hi ha una oferta àmplia, uns 8 o 9 per triar. Jo el primer cop em vaig decantar per la Chun Li: una noia d'estètica manga o anime, amb un vestit rotllo oriental i amb dos monyos a l'estil princesa Leia. Però repeteixo que l'oferta és àmplia i freak també: BLANCA, el HONDA (com la marca de cotxes i és un lluitador de sumo!), la Rose, l'AKUMA, el Riu... No sé, personatges que desperten passions, ho sé, però a mi em feien més angúnia que altra cosa. A més, hi ha una cosa relativa als personatges que no m'agrada: i és que crec que no guarden cap tipus de proporció els uns amb els altres: d'acord que hi ha mutants i éssers rars, però no és gaire normal no...

Els combats la veritat, i això menys mal, duren poc: com a molt un minut i mig, passen molt ràpid, i el joc és àgil. A més, el truc és no deixar d'apretar els botons del comandament, és igual que dominis o no, jo crec que hi havia moviments que no era conscient que els estava fent, i altres que els volia fer i no em responia... O sigui que el millor és no parar de moure el joystic i el botó. El que també demostra, haig de dir-ho, que el joc en si no té gaire secret i és bastant pla...

A mida que et baralles hi ha la típia barra on s'indica la vida que et queda: és típic dels jocs antics, i una cosa que m'ha desconcertat enormement: d'acord que el joc es diu Street Fighter, lluitador de carrer ... però és necessari que de fons, a la pantalla, en pla, hi hagi una foto del Colisseu de Roma, d'uns gratacels, d'un poblat del sud de japó o directament la Gran Muralla Xinesa? És necessari? Perquè són com recreacions i queda bastant patètic...

Ah, i per cert, sé, perquè m'ho ha dit gent que hi enten, que m'ha passat una cosa extranya, almenys poc habitual. Resulta que en una lluita de la Chun Li contra no recordo qui, el combat acaba amb els dos personatges K.O.!!! És un error de programació?

La música: fatal, molt monòtona, una mica setantera i digne d'estar de música d'ambient en algun supermecat.. i el pijtor: els crits i els gemecs de la lluita. No ho suporto. Fins i tot pitjor que les imatges dels cops, el so em molestava molt.

Malgrat tot em vaig passar uns quants combats i la Chun Li quan guanya, (jo us haig de dir que he passat 7 nivells, vaig deixar KAO 7 personatges) fa uns saltirons molt extranys.

Cada personatge té una manera d'atacar determinada, d'això me n'he adonat, però relament he estat incapaç de desxifrar quina. He hagut de buscar a internet per descobrir, per exemple, que la Chun Li tenia uns salts increíbles i que a més va ser un mite eròtic per a molts adolescents durant els anys 90... del que dedueixo que potser aquí hi ha algun fan incondicional de la Chun Li?? O que per exemple tenia un atac del tipus "bola d'energia"! Però què és això?

PUNTUACIÓ: un 4 perquè tot i que sé que és un clàssic, considero que ha passat de moda, que no aporta res. Ah, i només heu de tenir en compte un cosa: Jackie Chan, l'actor és fan de l'Street Fighter. Però és que aquest joc fins hi tot ha tingut una adaptació al cine amb una peli en la que participava Kylie Minogue!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home